marginaali


  Minulle tyypillisen typerä sanaleikkiotsikko »

Poliisipostia

#1002. Keskiviikko, 23. helmikuuta 2005 klo 15.23.50, kirjoittanut Jani. 25 kommenttia.

Ajat­te­lin, että mitä­pä tuos­ta hit­to­ja; tus­kin her­ra van­hem­pi rikos­kons­taa­pe­li pahas­tuu, jos lai­naan tähän koko vies­tin­sä. Mai­nit­ta­koon, että kym­me­ni­sen minuut­tia ennen säh­kö­pos­tin tuloa puhe­li­me­ni soi, mut­ta kos­ka nume­roa ei näky­nyt, en vas­tan­nut (en kos­kaan vas­taa näky­mät­tö­miin nume­roi­hin). Vies­tin alle lai­tan myös oman vas­tauk­se­ni, johon en vie­lä ole saa­nut vas­taus­ta. #

On esi­tet­ty, eikä aiheet­ta, että tämä oli­si pelk­kää kuse­tus­ta. Omat epäi­ly­ni minul­la­kin on, mut­ta täl­lä het­kel­lä olen enem­män sil­lä kan­nal­la, että tämä on niin sanot­tu real deal. Jos ei ole, niin onnit­te­lu­ni tem­pun teki­jäl­le; tämä oli ker­ras­saan nero­kas jut­tu! Teh­köön jokai­nen kui­ten­kin omat joh­to­pää­tök­sen­sä. Sen­su­roin allao­le­vas­ta vain oman ja Jan­nen yksi­tyi­sen säh­kö­pos­tio­soit­teen, ja koe­tan saa­da rivi­tyk­sen koh­dal­leen mah­dol­li­sim­man hyvin. Muu­toin vies­tit ovat alku­pe­räi­ses­sä muo­dos­saan. #

Subject: Ilkka Pöyry
From: "Tuulas Jani" <jani.tuulas@oulu.poliisi.fi>
Date: 23 Feb 2005 11:07:00 +0200
To: jani@mummila.net

Tervehdys!

Ilmeisesti ylläpidät mummila.net -sivustoja ja siellä sinistä kirjaa. Siellä on kirjoitusta ja kuva Ilkka Pöyrystä. Pöyry on tehnyt asiasta rikosilmoituksen Oulun poliisille. Rikosnimikkeenä on kunnianloukkaus. Sinut tullaan kuulustelemaan asiaan aikanaan. Jyväskylän poliisi ottaa sinuun yhteyttä.

Ensimmäiseksi on tärkeää, että Pöyryä koskevat kirjoitukset ja kuvat poistetaan sivustoiltasi. Tee se mahdollisimman pian ja ilmoita minulle kun olet poistanut tiedot.

Jani Tuulas
vanhempi rikoskonstaapeli
Oulun kihlakunnan poliisilaitos
p. 08-3137 359
Subject: Re: Ilkka Pöyry
From: Jani Uusitalo <[SENSUROITU]>
Date: Wed, 23 Feb 2005 13:42:04 +0200
To: Tuulas Jani <jani.tuulas@oulu.poliisi.fi>
BCC: janne.uusitalo@[SENSUROITU]

Tervehdys!

Ilmeisesti ylläpidät mummila.net -sivustoja ja siellä sinistä kirjaa. Siellä on kirjoitusta ja kuva Ilkka Pöyrystä.

Pitää paikkansa.

Pöyry on tehnyt asiasta rikosilmoituksen Oulun poliisille. Rikosnimikkeenä on kunnianloukkaus. Sinut tullaan kuulustelemaan asiaan aikanaan. Jyväskylän poliisi ottaa sinuun yhteyttä.

Ensimmäiseksi on tärkeää, että Pöyryä koskevat kirjoitukset ja kuvat poistetaan sivustoiltasi. Tee se mahdollisimman pian ja ilmoita minulle kun olet poistanut tiedot.

En haluaisi vaikuttaa viisastelijalta, mutta tahtoisin kuitenkin ensinnäkin tietää, mihin tämä vaatimus kirjoituksien poistamisesta perustuu; onko kysymyksessä joukkoviestinnän sananvapauslain (460/2003) 5 luvun 18 §:ssä mainittu, tuomioistuimen antama "verkkoviestin jakelun keskeyttämismääräys" (sellaisesta en ole saanut tiedoksiantoa) vai jokin muu lainkohta?

Lisäksi, voidakseni poistaa jotain, minun pitäisi myös saada tieto siitä, että mitä kuvia ja kirjoituksia tämä poistamisvaatimus nimenomaisesti koskee. Olen nimittäin viitannut Pöyryyn useammissakin teksteissä, enkä saata uskoa, että syyte koskee jokaista tekstiä, jossa hänen nimensä esiintyy, tai jossa muutoin epäsuorasti viitataan häneen.

--
Jani

[muok­kauk­set]
[muokkaus][klo]24.2.[/klo] 13:18 Kor­ja­sin rivi­tys­tä ja lainausmerkit.[/muokkaus]
[muokkaus][klo]5.5.2007[/klo] 19:10 Nyky­ai­kais­tin tekniikoita.[/muokkaus]
[/muokkaukset] #

Avainsanat: poliisi
« Pöyryn pinna paloi
•)) 25 kommenttia postaukselle Poliisipostia. ↩
  1. #885. Keskiviikko, 23. helmikuuta 2005 klo 17.33.19, kirjoittanut Junakohtaus.
    Junakohtaus

    Ryh­di­käs­tä toi­min­taa. En tie­dä kuin­ka moni oli­si hif­fan­nut vaa­tia jepel­tä lain­koh­taa pois­to­vaa­ti­muk­sen tuek­si, mut­ta niin­hän se menee; ei ne voi tos­ta vaan vaa­tia mitään pois­tet­ta­vak­si mis­tään. Pöy­rys­tä sinän­sä en tie­dä mitään niin että asi­aan en ota kan­taa, mut­ta täs­sä nimen­omai­ses­sa yksi­tyis­koh­das­sa sul­la on kii­tet­tä­vän muna­kas asenne.

    Frank Juna­koh­taus

  2. #886. Keskiviikko, 23. helmikuuta 2005 klo 17.57.48, kirjoittanut Jani.
    Jani

    Jk.: Tot­ta, eivät voi tuos­ta vaan. Jois­sain tapauk­sis­sa näh­tä­väs­ti voi­vat, mut­ta olen tosi­aan sii­nä käsi­tyk­ses­sä, että sii­nä tapauk­ses­sa, että voi­vat, minun oli­si pitä­nyt saa­da tie­to sii­tä myös muu­ta kaut­ta kuin säh­kö­pos­tit­se. Mie­lee­ni tuli heti se taan­noi­nen tset­see­ni­si­vus­ton sul­ke­mi­nen ihan tuos­ta vain, ISP:n toi­mes­ta. (Enkä nyt tie­ten­kään löy­dä tähän hätään yhtään link­kiä aiheesta.)

  3. #887. Keskiviikko, 23. helmikuuta 2005 klo 18.57.36, kirjoittanut Terve vaan.
    Terve vaan

    Enpä usko, että arvon polii­si­mes­ta­ri suo­ra­nai­ses­ti vaa­tii tie­to­jen pois­ta­mis­ta mil­lään perus­teel­la, sil­lä tus­kin­pa heil­lä sii­hen oikeut­ta on. Ehkä täs­sä tapauk­ses­sa polii­si saat­toi jopa aja­tel­la sinun omaa paras­ta­si. Kos­ka aina­kin minun näh­däk­se­ni kun­nian­louk­kauk­sen kri­tee­rit täyt­ty­vät, voi­sit pääs­tä hel­pom­mal­la jos pois­tai­sit sen jutun. Ja polii­si­kin saat­tai­si pääs­tä hel­pom­mal­la, sil­lä Pöy­ry saat­tai­si jät­tää asian sik­seen, jos hävit­täi­sit sen kir­joi­tuk­sen, jos­sa sanot Pöy­ryä nilkiksi.

    Toi­saal­ta voi­daan asi­aa tul­ki­ta niin­kin, että on hie­man asia­ton­ta toi­min­taa polii­sil­ta lähet­tää tuol­lai­nen pois­to­pyyn­tö. Se voi­si olla polii­sil­le niin tut­tua pyr­ki­mys­tä käyt­tää auk­to­ri­teet­tia, jol­le ei lais­sa perus­tei­ta ole.

    En kyl­lä toi­saal­ta ymmär­rä, mik­si sinun piti alun perin­kään muo­toil­la hauk­kusi noin suo­ra­sa­nai­ses­ti, sil­lä kyke­net var­mas­ti terä­väm­pään­kin vit­tui­luun ja vie­lä­pä taval­la, joka ei kun­nian­louk­kauk­sen kri­tee­rei­tä täy­tä. Joten jos tuo­mio tulee, kat­son sen tule­van oikeu­te­tuk­si, vaik­ka asia sinän­sä onkin vähäpätöinen.

    Mut­ta onnea mat­kaan vaan, tulee var­mas­ti jännää.

  4. #888. Keskiviikko, 23. helmikuuta 2005 klo 19.00.00, kirjoittanut Terve vaan.
    Terve vaan

    Niin, ja lisään­pä vie­lä, että kuse­tuk­seen en usko. Polii­si­na esiin­ty­mi­nen on sen ver­ran vaka­va rikos, että sii­hen ei kovin moni tyh­mem­pi­kään ryhdy.

  5. #889. Keskiviikko, 23. helmikuuta 2005 klo 19.08.25, kirjoittanut Jani.
    Jani

    T.v.: “Kos­ka aina­kin minun näh­däk­se­ni kun­nian­louk­kauk­sen kri­tee­rit täyt­ty­vät, voi­sit pääs­tä hel­pom­mal­la jos pois­tai­sit sen jutun.”

    Var­mas­ti. Mut­ta en halua syö­dä sano­ja­ni, jos sii­hen ei ole pai­na­via syi­tä, enkä var­sin­kaan vain “pääs­täk­se­ni helpommalla”.

    “Toi­saal­ta voi­daan asi­aa tul­ki­ta niin­kin, että on hie­man asia­ton­ta toi­min­taa polii­sil­ta lähet­tää tuol­lai­nen poistopyyntö.”

    Tot­ta, siis sii­nä tapauk­ses­sa, että se oli aihee­ton. Ja sii­nä tapauk­ses­sa­kin, että oli aiheel­li­nen, oli­si ollut asial­lis­ta saa­da tie­tää se aihe.

    “En kyl­lä toi­saal­ta ymmär­rä, mik­si sinun piti alun perin­kään muo­toil­la hauk­kusi noin suo­ra­sa­nai­ses­ti, sil­lä kyke­net var­mas­ti terä­väm­pään­kin vit­tui­luun ja vie­lä­pä taval­la, joka ei kun­nian­louk­kauk­sen kri­tee­rei­tä täytä.”

    Tot­ta, kyke­nen kyl­lä ole­maan kriit­ti­nen sano­mat­ta kui­ten­kaan suo­raan, mitä ajat­te­len ja tun­nen. Tuo ei ollut sitä lajia, se oli ihan rehel­li­nen ja vil­pi­tön sen­het­kis­ten aja­tus­te­ni ja tun­teit­te­ni sanoiksipukeminen.

    “Mut­ta onnea mat­kaan vaan, tulee var­mas­ti jännää.”

    Kii­tok­sia.

    “Polii­si­na esiin­ty­mi­nen on sen ver­ran vaka­va rikos, että sii­hen ei kovin moni tyh­mem­pi­kään ryhdy.”

    Olen samaa mieltä.

  6. #890. Torstai, 24. helmikuuta 2005 klo 0.20.33, kirjoittanut Janne.
    Janne

    No jaa, jos noil­la sun kir­joi­tuk­sil­la saa oikeas­ti ran­gais­tuk­sen sol­vauk­ses­ta niin moni muu­kin blog­gaa­ja tai nyys­si­kir­joit­te­li­ja pää­tyy saman­tien tel­kien taak­se. Käsit­tääk­se­ni näi­tä on aiem­min­kin nos­tel­tu, mut­ta verk­ko­kir­joit­ta­mi­ses­ta kai har­vem­min hom­ma on oikeu­teen asti edennyt.

    Polii­sin­han on teh­tä­vä tut­ki­mus jos tut­kin­ta­pyyn­tö teh­dään, muis­tan esi­mer­kik­si erään legen­daa­ri­sen Nii­lo Paa­si­vir­ran pää­ty­neen juma­lan­pil­kas­ta epäil­ty­nä polii­sin kuu­lus­tel­ta­vak­si. Kuu­lem­ma ihan muka­va tilai­suus, sai kah­via ja jutus­tel­la het­ken aikaa.

    Täs­sä vai­hees­sa kan­nat­taa ottaa rau­hal­li­ses­ti ja käy­dä jut­te­le­mas­sa vaik­ka­pa jon­kin laki­mie­hen kans­sa. Polii­sis­ta oli­si tie­tys­ti var­mas­ti kivaa, jos pois­tai­sit nuo teks­tit, kos­ka luul­ta­vas­ti koko tut­kin­ta rau­ke­ai­si sii­hen paik­kaan. Mut­ta käsit­tääk­se­ni sinun ei kui­ten­kaan tar­vit­se pois­taa sivu­ja (tai pois­taa hal­vee­raa­via osia) pel­käs­tään polii­sin pyyn­nön perusteella.

    Sii­tä en sit­ten tie­dä onko se jär­ke­vää vai ei. Tuo sun teks­ti­si on kyl­lä mie­les­tä­ni aika sol­vauk­sen rajoil­la - mie­len­kiin­tois­ta ja kovas­ti ei-mai­rit­te­le­vaa jul­ki­suut­ta hra Pöy­ryl­le täs­tä tulee joka tapauksessa.

    Tset­see­ni­si­vus­toa ei sul­ke­nut ISP vaan yllä­pi­tä­jä itse kun Supo oli ensin käy­nyt ker­to­mas­sa, että “sel­viät hel­pom­mal­la kun suostut.”

    Seu­raam­me mielenkiinnolla.

  7. #891. Torstai, 24. helmikuuta 2005 klo 10.21.02, kirjoittanut manu.
    manu

    Vähän saman­lai­sel­ta jutul­ta tun­tuu kun http://www.askola.orgin tapaus. Yllä­pi­tä­jä sai kym­me­nien tuhan­sien sakot kor­keim­man oikeu­den toi­mes­ta. Nyt jut­tu on menos­sa EU:ssa.

  8. #892. Torstai, 24. helmikuuta 2005 klo 13.33.14, kirjoittanut Jani.
    Jani

    Jan­ne: “No jaa, jos noil­la sun kir­joi­tuk­sil­la saa oikeas­ti ran­gais­tuk­sen sol­vauk­ses­ta niin moni muu­kin blog­gaa­ja tai nyys­si­kir­joit­te­li­ja pää­tyy saman­tien tel­kien taakse.”

    Aina­kin se toi­mi­si pelot­ta­vas­ti kan­nus­ti­me­na ryh­tyä enem­män soti­maan näi­tä sotia ja sitä kaut­ta itse­sen­suu­rin lisään­ty­mi­se­nä, mikä minus­ta oli­si hyvin surullista.

    “Käsit­tääk­se­ni näi­tä on aiem­min­kin nos­tel­tu, mut­ta verk­ko­kir­joit­ta­mi­ses­ta kai har­vem­min hom­ma on oikeu­teen asti edennyt.”

    Joo, monet var­maan tyy­ty­vät sii­hen, jos sakot tulee, toi­sin kuin ilmei­ses­ti tuon manun mai­nit­se­man sai­tin yllä­pi­to. Tuos­ta­kin tapauk­ses­ta kuu­lin nyt ensim­mäis­tä ker­taa. Minus­ta näis­tä pitäi­si pitää isom­min ään­tä, ja sitä­hän minä tie­tys­ti täs­sä toteu­tan omal­ta kohdaltani.

    “Polii­sin­han on teh­tä­vä tut­ki­mus jos tut­kin­ta­pyyn­tö teh­dään, muis­tan esi­mer­kik­si erään legen­daa­ri­sen Nii­lo Paa­si­vir­ran pää­ty­neen juma­lan­pil­kas­ta epäil­ty­nä polii­sin kuulusteltavaksi.”

    Tot­ta puhut.

    “Kuu­lem­ma ihan muka­va tilai­suus, sai kah­via ja jutus­tel­la het­ken aikaa.”

    :D

    “Täs­sä vai­hees­sa kan­nat­taa ottaa rau­hal­li­ses­ti ja käy­dä jut­te­le­mas­sa vaik­ka­pa jon­kin laki­mie­hen kanssa.”

    Sitä vaih­toeh­toa tut­kin heti ensimmäisenä.

    “Polii­sis­ta oli­si tie­tys­ti var­mas­ti kivaa, jos pois­tai­sit nuo teks­tit, kos­ka luul­ta­vas­ti koko tut­kin­ta rau­ke­ai­si sii­hen paik­kaan. Mut­ta käsit­tääk­se­ni sinun ei kui­ten­kaan tar­vit­se pois­taa sivu­ja (tai pois­taa hal­vee­raa­via osia) pel­käs­tään polii­sin pyyn­nön perusteella.”

    Ei minun­kaan käsit­tääk­se­ni, vaan tein­pä niin sit­ten kum­min­kin ihan var­muu­den vuok­si nyt täs­sä vai­hees­sa, kun olen näh­däk­se­ni saa­nut sekä kir­joi­tuk­see­ni että sen pois­ta­mi­seen joh­ta­neet tapah­tu­mil­le riit­tä­väs­ti jul­ki­suut­ta, jot­ta tämä ei meni­si ohi ihmis­ten tie­toi­suu­den ihan pelk­kä­nä pihauksena.

    “Tset­see­ni­si­vus­toa ei sul­ke­nut ISP vaan yllä­pi­tä­jä itse kun Supo oli ensin käy­nyt ker­to­mas­sa, että »sel­viät hel­pom­mal­la kun suostut.« 

    Ok, kii­tos täs­tä täsmennyksestä.

  9. #893. Maanantai, 28. helmikuuta 2005 klo 0.45.49, kirjoittanut Anonyymi.
    Anonyymi

    “Olen nimit­täin vii­tan­nut Pöy­ryyn useam­mis­sa­kin teks­teis­sä, enkä saa­ta uskoa, että **syy­te** kos­kee jokais­ta teks­tiä, jos­sa hänen nimen­sä esiin­tyy, tai jos­sa muu­toin epä­suo­ras­ti vii­ta­taan häneen.”

    Jut­tu lie­nee kui­ten­kin esi­tut­kin­ta­vai­hees­sa, eihän sinua ole edes vie­lä kuulusteltu.

  10. #894. Maanantai, 28. helmikuuta 2005 klo 0.52.56, kirjoittanut Jani.
    Jani

    anon.: Tot­ta, sekoi­tin käsit­tei­tä alku­hä­täi­lys­sä­ni. Syy­tet­tä ei siis ole nos­tet­tu vaan minus­ta on teh­ty riko­sil­moi­tus ja meneil­lään on esitutkinta.

  11. #895. Maanantai, 28. helmikuuta 2005 klo 4.30.32, kirjoittanut Sami.
    Sami

    Lai­tap­pa vie­lä sen “polii­sil­ta” tul­leen vies­tin otsik­ko­tie­dot näky­vil­le. Niis­tä voi mah­dol­li­ses­ti pys­tyä päät­te­le­mään vies­tin aitou­des­ta yhtä sun toista.

  12. #896. Maanantai, 28. helmikuuta 2005 klo 9.29.38, kirjoittanut Jani.
    Jani

    Sami: Ensim­mäi­nen ja toi­nen. Kuten tai­sin jo mai­ni­ta, itse en enää epäi­le näi­den aitout­ta, mut­ta jos noi­den otsi­koi­den perus­teel­la epäi­let jotain muu­ta, ker­ro ihmees­sä. Ne ovat tuos­sa alku­pe­räi­si­nä taas lukuu­not­ta­mat­ta omaa, yksi­tyi­sem­pää spos­tio­soi­tet­ta­ni, jota muu­tin, jot­ta se nyt ei ihan suo­raan tar­tu späm­me­rei­den haaviin.

  13. #897. Maanantai, 28. helmikuuta 2005 klo 9.59.18, kirjoittanut AP.
    AP

    Kyl­lä otsik­ko­tie­to­jen perus­teel­la aito vies­ti. Polii­seil­la (ja sisä­mi­nis­te­riön polii­sio­sas­tol­la) on tii­mi­pos­ti (teamwa­re) käy­tös­sä, joten smtiimi2 ser­ve­ri löy­tyy siel­tä. Suo­sit­te­len kyl­lä otta­maan yhteyt­tä vähän ylem­pään tahoon nois­ta vies­teis­tä. Kenel­lä­kään polii­sil­la ei taas ole oikeut­ta nimi­tel­lä ketään visas­te­li­jak­si joka kysyy asial­li­ses­ti mihn lain­koh­taan perus­tuu tuo pyyn­tö. Jake­luk­si esim, polii­si­pääl­lik­kö ja oman alu­een kan­san­edus­ta­ja sekä oikeusasiamies.

  14. #898. Maanantai, 28. helmikuuta 2005 klo 10.20.46, kirjoittanut Jani.
    Jani

    AP: Ok, kii­tok­sia täs­mä­tie­dos­ta! Yhtey­de­no­tot mm. mai­nit­se­mil­le­si tahoil­le asian suh­teen ovat meneillään.

  15. #899. Keskiviikko, 30. maaliskuuta 2005 klo 10.40.14, kirjoittanut jatkuuko laittomuus.
    jatkuuko laittomuus

    polii­si huo­maut­taa siis epäil­lys­tä lait­to­muu­des­ta ja kehoit­taa (ei käs­ke) lopet­ta­maan. jos jat­kat on se sinul­le pahem­pi asia jat­kos­sa. sama jos jat­kat yli­no­peu­den aja­mis­ta kun varoi­tus­tau­lu on ker­to­nut ylinopeudestasi.

    jär­ki käteen

  16. #900. Torstai, 31. maaliskuuta 2005 klo 17.09.50, kirjoittanut Jani.
    Jani

    Arvoi­sa vedä käteen. Jos polii­si käs­kee (ei kehoi­ta, vaan käs­kee) sinua lopet­ta­maan hen­git­tä­mi­sen, väit­täen sen ole­van lai­ton­ta, tot­te­let­ko? Entä jos minä käsken?

    Ei tämä tie­ten­kään mak­sa vai­vaa, mut­ta vään­nän nyt sen kui­ten­kin täs­sä sinul­le rau­ta­lan­gas­ta: polii­sin toi­min­ta täs­sä tapauk­ses­sa on todet­tu lain­vas­tai­sek­si. Minun toi­min­taa­ni ei aina­kaan tois­tai­sek­si ole.

  17. #901. Keskiviikko, 4. toukokuuta 2005 klo 10.12.47, kirjoittanut eräs jonka nimi ei ole peräs.
    eräs jonka nimi ei ole peräs

    Olet rei­pas poi­ka, kun seu­raat Kori­vaa­ran tapah­tu­mia ja ymmär­rät olla las­ten puo­lel­la. Näen, että olet myös osan­nut pitää huol­ta oikeuk­sis­ta­si. Hyvä.

    Jat­ka samaan mal­liin, mut­ta minus­ta­kin se jul­min kom­ment­ti Pöy­rys­tä oli tur­han raju, etten sanoi­si koh­tuu­ton. Tähän päti­si se, että kaik­kea mitä aja­tel­laan ei sano­ta ääneen.

    Kun­nian­louk­kauk­sia pal­jon vaka­vam­pi asia on se, min­kä tapaus Kori­vaa­ra on osoit­ta­nut, että kou­lus­sa voi tapah­tua vaik­ka mitä ja sii­hen ei puututa.

    Äärie­si­merk­ki­nä voin kuvi­tel­la, että opet­ta­ja voi työn­tää oppi­laan raput alas toi­sen opet­ta­jan näh­den ja sit­ten vain tuu­ma­taan, että oppi­las valeh­te­lee. Kom­pas­tui rauk­ka ken­gän­nau­hoi­hin­sa ja näyt­tää muis­ti men­neen. Ja onhan sen isä­kin sel­la­nan, you know… Ennem­min minul­le ei ole tul­lut pahim­mis­sa pai­na­jai­sis­sa­kaan mie­leen moi­nen mah­dol­li­suus. Olen luot­ta­nut opet­ta­jiin ja kou­luun kuin… en nyt viit­si Juma­laa tähän sot­kea, mut­ta jotain sin­ne päin. Opet­ta­jien kes­ki­näi­nen lojaa­li­suus on käsittämätöntä.

    Olen paik­ka­kun­nal­la seu­ran­nut Kori­vaa­ran tapah­tu­mia tii­viis­ti ja sitä myö­ten pääs­syt myös Pöy­ryn kun­nian­louk­kaus­haas­tei­den koh­teek­si, mut­ta polii­si teki pää­tök­sen “ei anna aihet­ta jat­kaa tut­kin­taa”, jos­ta on myös lää­nin vahvistus.

    Pöy­ryn tak­tiik­ka­na on “hyök­käys on paras puo­lus­tus”. Hän on teh­nyt lukui­sia tut­kin­ta­pyyn­tö­jä ja kan­te­lui­ta hen­ki­löis­tä, jot­ka ovat yrit­tä­neet asi­aan puut­tua tai sitä joten­kin hoi­taa. Puo­let kun­nas­ta vapi­see Pöy­ryn edes­sä pelä­ten kai haas­te­mie­hen saa­pu­mis­ta. Tähän on men­nyt mukaan myös osa kun­nan luot­ta­mus­hen­ki­löis­tä. Tapaus on tuo­nut esil­le usei­ta mus­tia auk­ko­ja mei­dän kun­nal­li­ses­sa demo­kra­tias­sam­me, jos­sa las­ten ase­ma on kaik­kein hei­koin. Se on nähty.

  18. #902. Keskiviikko, 4. toukokuuta 2005 klo 10.42.14, kirjoittanut Jani.
    Jani

    eräs: Kii­tok­sia asial­li­ses­ta kom­men­tis­ta­si. Mie­les­tä­ni minul­le­kin tämän jutun kes­kei­sin ydin tii­vis­tyy tuos­sa, mitä sanoit:

    “Kun­nian­louk­kauk­sia pal­jon vaka­vam­pi asia on se, min­kä tapaus Kori­vaa­ra on osoit­ta­nut, että kou­lus­sa voi tapah­tua vaik­ka mitä ja sii­hen ei puututa.”

    Alus­ta asti olen ollut sitä miel­tä, että oli­vat tämän jupa­kan seu­rauk­set minul­le mit­kä tahan­sa, ne eivät ole mitään ver­rat­tu­na sii­hen, mitä lap­set sii­nä kou­lus­sa ovat jou­tu­neet koke­maan. Aikui­se­na ihmi­se­nä minul­la on sen­tään jon­kin­lai­set mah­dol­li­suu­det puo­lus­taa itseä­ni, mut­ta lap­sil­la, joi­ta aikui­set eivät puo­lus­ta, ei ole mitään toivoa.

    Näis­tä lukui­sis­ta tut­kin­ta­pyyn­nöis­tä oli taan­noin jut­tua myös Kale­vas­sa, kir­joi­tin sii­tä vastikään.

  19. #903. Sunnuntai, 8. lokakuuta 2006 klo 13.51.23, kirjoittanut jesus.
    jesus

    looooooooool

  20. #904. Lauantai, 9. joulukuuta 2006 klo 22.58.30, kirjoittanut koululaiset.
    koululaiset

    jär­ki.….….……!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ei sul­la­kaa iha satas­ta kyl­lä mee sen voin sanoa!!

  21. #905. Sunnuntai, 10. joulukuuta 2006 klo 13.11.05, kirjoittanut Jani.
    Jani

    Jos­tain syys­tä minus­ta tun­tuu, että sinä tus­kin osaat riit­tä­väs­ti arvos­taa sitä, että voit sanoa noin, eikä sinun tar­vi pelä­tä jou­tu­va­si teke­mi­siin polii­sin kans­sa sen takia.

  22. #906. Sunnuntai, 10. joulukuuta 2006 klo 21.14.51, kirjoittanut V..
    V.

    Vaut­si - tuo­ret­ta kommentointia :)

    Oot­te­lin kyl­lä näin jou­lun alla, että se kink­ku-aihe sai­si enem­män huo­mio­ta. Siis yhtä taso­kas­ta kuin tääl­lä näkyy.

  23. #907. Sunnuntai, 10. joulukuuta 2006 klo 21.19.21, kirjoittanut Jani.
    Jani

    Juu, tämä on sen pos­sun­pää­pos­tauk­sen ohel­la näi­tä vak­ka­ri­suo­sik­ke­ja. Tosin se pos­sun­pää­jut­tu tun­tuu vetä­vän enem­män ihan satun­nai­sia googlet­ta­jia sii­nä mis­sä tän­ne tul­laan nime­no­maan tätä tapaus­ta etsien. Jos oli­sin vai­no­har­hai­suu­teen tai­pu­vai­nen, niin… no, hyvä etten ole. :)

  24. #908. Lauantai, 16. kesäkuuta 2007 klo 15.40.59, kirjoittanut Juskali.
    Juskali

    Polii­si­na esiin­ty­mi­nen on sen ver­ran vaka­va rikos, että sii­hen ei kovin moni tyh­mem­pi­kään ryhdy.

    Tohon vie­lä. Tänää joku vitun jan­nu soit­te­li ja esit­täy­ty polii­si­na. Ei pahem­min osan­nu hom­mian­sa ku alko syyt­te­lee jos­tai kahen sii­de­rin juon­nis­ta ja kos­ka oon alai­kä­nen jou­tui­sin lastenkotiin(right).
    Mut onneks sain lii­tet­tyy sen tun­te­mat­to­man nume­ron mun koneel­le ja sain sel­vil­le kuka se on. Koht lähe­tän tie­dot kytil­le jos ei jon­ki­lais­ta anteeks­pyyn­töä tule ja sit se jan­nu (yli 30vee nai­nen) jou­tuu posee tai saa jon­ku rangaistuksen.

  25. #909. Lauantai, 16. kesäkuuta 2007 klo 16.04.47, kirjoittanut Jani.
    Jani

    Hah, fik­sus­ti tehty.

Tämän postauksen kommentointi on suljettu.

  • kesäkuu 2012
  • toukokuu 2012
  • huhtikuu 2012
  • maaliskuu 2012
  • helmikuu 2012
  • tammikuu 2012
  • joulukuu 2011
  • marraskuu 2011
  • lokakuu 2011
  • syyskuu 2011
  • elokuu 2011
  • heinäkuu 2011
  • kesäkuu 2011
  • toukokuu 2011
  • huhtikuu 2011
  • maaliskuu 2011
  • helmikuu 2011
  • tammikuu 2011
  • joulukuu 2010
  • marraskuu 2010
  • lokakuu 2010
  • syyskuu 2010
  • elokuu 2010
  • heinäkuu 2010
  • kesäkuu 2010
  • toukokuu 2010
  • huhtikuu 2010
  • maaliskuu 2010
  • helmikuu 2010
  • tammikuu 2010
  • joulukuu 2009
  • marraskuu 2009
  • lokakuu 2009
  • syyskuu 2009
  • elokuu 2009
  • heinäkuu 2009
  • kesäkuu 2009
  • toukokuu 2009
  • huhtikuu 2009
  • maaliskuu 2009
  • helmikuu 2009
  • tammikuu 2009
  • joulukuu 2008
  • marraskuu 2008
  • lokakuu 2008
  • syyskuu 2008
  • elokuu 2008
  • heinäkuu 2008
  • kesäkuu 2008
  • toukokuu 2008
  • huhtikuu 2008
  • maaliskuu 2008
  • helmikuu 2008
  • tammikuu 2008
  • joulukuu 2007
  • marraskuu 2007
  • lokakuu 2007
  • syyskuu 2007
  • elokuu 2007
  • heinäkuu 2007
  • kesäkuu 2007
  • toukokuu 2007
  • huhtikuu 2007
  • maaliskuu 2007
  • helmikuu 2007
  • tammikuu 2007
  • joulukuu 2006
  • marraskuu 2006
  • lokakuu 2006
  • syyskuu 2006
  • elokuu 2006
  • heinäkuu 2006
  • kesäkuu 2006
  • toukokuu 2006
  • huhtikuu 2006
  • maaliskuu 2006
  • helmikuu 2006
  • tammikuu 2006
  • joulukuu 2005
  • marraskuu 2005
  • lokakuu 2005
  • syyskuu 2005
  • elokuu 2005
  • heinäkuu 2005
  • kesäkuu 2005
  • toukokuu 2005
  • huhtikuu 2005
  • maaliskuu 2005
  • helmikuu 2005
  • tammikuu 2005
  • joulukuu 2004
  • marraskuu 2004
  • lokakuu 2004
  • syyskuu 2004
  • elokuu 2004
  • heinäkuu 2004
  • kesäkuu 2004
  • toukokuu 2004
  • huhtikuu 2004
  • maaliskuu 2004
marginaalin HTML5-moottorina
WordPress 6.2.2 ja ubudu.
all rights reversed
tietosuojakäytäntö