marginaali


  Avia-englanti-suomi-sanakirja »

Avia Training -sykemittari

#2288. Lauantai, 1. heinäkuuta 2006 klo 19.29.32, kirjoittanut Jani. 36 kommenttia.

Olen jo jon­kin aikaa haa­veil­lut syke­mit­ta­ris­ta kos­ka käve­le­mi­nen sok­ko­na, eli sen tehok­kuu­des­ta tai tehot­to­muu­des­ta täy­sin tie­tä­mät­tö­mä­nä on häi­rin­nyt minua. #

Vähän aikaa sit­ten näin City­mar­ke­tis­sa Avia-merk­ki­sen syke­mit­ta­rin plus­sa­kort­ti­tar­jouk­ses­sa, ja tänään kävin sit­ten asias­ta teh­den (kävel­len) sen siel­tä osta­mas­sa. #

Avia Training -sykemittarin ominaisuudet: aika, syke, ajanotto, hälytys; sykerajat; tavoitesykealue hälytyksellä; väliaika; keskisyke, aika tavoitesykealueella, kalorimittari; lähtinvyö; taustavalo; roiskevesitiivis Avia Training -sykemittari ranteessa, näytössä 99 BPM #

Muka­na tul­leen ohje­lap­pusen avul­la pää­sin hyvin pian veh­kees­tä peril­le, sil­lä ohjeet oli­vat mel­ko suo­ra­vii­vai­set ja hel­pot ymmär­tää. Ainut poik­keus oli mai­nin­ta lähe­tin­vyön kas­te­lus­ta: “Kos­tu­ta lähet­ti­men uri­te­tut elekt­ro­dia­lu­eet esim. vedellä.(kapein Koh­ta)” oli­si ehkä kai­van­nut kave­rik­seen kuvaa tuon tar­koi­te­tun alu­een havain­nol­lis­ta­mi­sek­si. Ole­tet­ta­vas­ti se on tuo alue jos­sa, öh, paris­to­luuk­ku ei ole. #

Täl­lai­sen mit­ta­rin minul­le hyö­dyl­li­sin omi­nai­suus on mah­dol­li­suus aset­taa syk­keel­le tavoi­te­vyö­hy­ke, jol­ta poik­kea­mi­ses­ta (lii­an alas tai lii­an ylös) saa halu­tes­saan ääni­hä­ly­tyk­sen. Kalorilaskuri.fi:n mukaan mak­si­mi­syk­kee­ni on 192 lyön­tiä minuu­tis­sa ja ilmei­ses­ti sen perus­teel­la siel­lä on las­ket­tu, että “ras­va palaa par­hai­ten alu­eel­la 96-115”. Kokei­lin mit­ta­ria tie­tys­ti heti ja huo­ma­sin, että jo tääl­lä sisäl­lä huo­nees­ta toi­seen käve­ly nos­ti syk­kee­ni tuon sadan­vii­den­tois­ta kiep­peil­le. Veik­ka­sin että se hyp­päi­si ulos tuol­ta alu­eel­ta heti kun astui­sin ulos oves­ta, ja näin kävi­kin: pys­tyin pysy­mään tuol­la alu­eel­la vain kävel­les­sä­ni ala­mä­keen tai hii­pi­mäl­lä niin hitaas­ti että näy­tin aivan pöl­jäl­tä. #

Nor­maa­lil­la, let­kel­lä tyy­lil­lä­ni kävel­les­sä­ni syke näyt­ti aset­tu­van 120:n ja 125:n välil­le. Jos käve­lin ylä­mä­keen tai jos tark­kaa­vai­suu­te­ni hel­lit­ti het­kek­si niin että vauh­ti alkoi kiih­tyä (niin minul­le vaan käy; ei sitä jak­sa tyh­jää kuh­nia, kun men­nään niin men­nään), syke nousi 130:een. Tasai­sel­la alus­tal­la höl­kä­tes­sä se nousi pääl­le 140:n. sai­raa­lan­tien ylä­mäes­sä panin kai­ken peliin ja juok­sin niin lujaa kuin tie­dän mäen pääl­le jak­sa­va­ni. Odo­tin, että ran­nek­keen pii­pi­tys muut­tui­si kau­pun­gin toi­sel­le lai­dal­le kuu­lu­vak­si siree­nik­si, ja että sen sivus­ta avau­tui­si luuk­ku, jos­ta suih­kuai­si naa­mal­le­ni tain­nut­ta­vaa kaa­sua, mut­ta näin ei käy­nyt, eikä oli­si ollut syy­tä­kään: syk­kee­ni ylsi vain 180:aan eli olin vie­lä kau­ka­na teo­reet­ti­ses­ta mak­si­mi­syk­kees­tä. Kel­tin­mäen kevyen lii­ken­teen oiko­väy­län ylä­mäes­sä pelk­kä rei­pas käve­ly nos­ti syk­keen 160:aan. #

Kalorilaskuri.fi:n anta­ma tavoi­te­sy­kea­lue on siis näh­tä­väs­ti aivan puu­ta hei­nää. Niin­pä etsin ja löy­sin toi­sen läh­teen: #

“Koh­tuu­kuor­mit­tei­nen perus­kes­tä­vyys­har­joit­te­lu paran­taa kun­toa mal­til­li­ses­ti. Perus­kes­tä­vyy­den sykea­lue on 60-70 % mak­si­mi­syk­kees­tä. Täl­lä sykea­lu­eel­la liik­ku­mi­nen vah­vis­taa sydän­tä par­haal­la mah­dol­li­sel­la taval­la. Täl­lä tavoi­te­sy­ke­ta­sol­la sydän saa sopi­vas­ti kuor­mi­tus­ta, mut­ta rasi­tus tun­tuu sil­ti hyväl­tä ja koh­tuul­li­sel­ta. #

Jos lii­kun­nan tavoit­tee­na on laih­tu­mi­nen, on täl­lä sykea­lu­eel­la liik­ku­mi­nen tehok­kain­ta, sil­lä lihas­so­lut käyt­tä­vät ener­gia­läh­tee­nään suu­rim­mak­si osak­si ras­va­ku­dok­seen varas­toi­tu­nei­ta ras­va­hap­po­yh­dis­tei­tä.” #

Ser­laKlu­bi: Mak­si­mi­sy­ke (koros­tus oma­ni) #

Kalorilaskuri.fi:n anta­ma mak­si­mi­sy­ke oli siis 192. Tämän syke­mit­ta­rin omal­la kaa­val­la (220 mii­nus ikä) las­ket­tu mak­si­mi­sy­ke oli­si 194. Ser­laKlu­bin pro­sent­te­ja kum­paan tahan­sa sovel­ta­mal­la saa­daan ras­van­polt­to­vyö­hyk­keen rajoik­si kalorilaskuri.fi:n anta­mas­ta sel­väs­ti poik­kea­vat arvot: 115-134 tai 116-136. Kum­pi hyvän­sä käy minul­le, sil­lä nor­maa­lil­la tah­dil­la­ni pysyn siis luon­to­ja­ni hyvin­kin nois­sa rajois­sa, oli ylä­mä­ki tai ei. #

Täs­sä syke­mit­ta­ris­sa on vie­lä yksi siis­ti jut­tu: kun läh­ties­sä muis­taa käyn­nis­tää ajan­o­ton, jos­ta voi tar­vit­taes­sa kyl­lä mat­kan aika­na poi­ke­ta mui­hin näyt­töi­hin (vaik­ka­pa kel­lo­näyt­töön) sitä pysäyt­tä­mät­tä, niin len­kin päät­tyes­sä sen pysäy­tet­ty­ään saa tie­to­pa­ke­tin juu­ri teh­dys­tä lii­kun­ta­suo­ri­tuk­ses­ta. Koko­nais­kes­ton lisäk­si mit­ta­ri näyt­tää kes­ki­syk­keen (äskei­sel­lä koe­len­kil­lä­ni se näyt­tää olleen 128 lyön­tiä minuu­tis­sa), tavoi­te­vyö­hyk­kees­sä vie­te­tyn ajan (äskei­sel­lä tun­nin len­kil­lä­ni sitä tuli sur­keat kym­me­nen minuut­tia kos­ka vyö­hy­ke oli päin män­tyä ja pin­goin koko ajan sen ylä­puo­lel­la) sekä suo­ri­tuk­ses­sa pala­nei­den kalo­rei­den mää­rän. Täs­tä­kin minul­le tulee pään­vai­vaa, kos­ka kalo­ri­las­ku­rin mukaan tuo tun­nin lenk­ki ei polt­ta­nut lähel­le­kään tämän näyt­tä­mää 905 kilo­ka­lo­ria. #

Tämän kir­joi­tus­het­kel­lä Google ei löy­dä netis­tä pal­joa­kaan koke­mus­tie­toa täs­tä mit­ta­ris­ta (Suomi24:ssä joku kyse­lee sel­lai­sen perään; toi­sel­la, kir­joi­tus­het­kel­lä­kin enää Googlen väli­muis­tis­sa ole­val­la sivul­la samoin), eikä Avian flash-häs­sä­käs­tä­kään irtoa yhtään mitään näis­tä mit­ta­reis­ta. Kan­nan siis täs­sä oman kor­te­ni kekoon: olen kyl­lä kai­ken kaik­ki­aan tämän ensim­mäi­sen illan perus­teel­la erit­täin tyy­ty­väi­nen tähän ostok­see­ni. Olin suun­ni­tel­lut Pola­rin perus­mit­ta­rin hank­ki­mis­ta, mut­ta täs­sä mit­ta­ris­sa minul­la on kyl­lä ihan kaik­ki mitä vaa­ti­mat­to­mas­sa har­ras­tuk­ses­sa­ni tar­vit­sen. Eikä tämä mak­sa­nut kuin 29,90 (ilman plus­sa­kort­tia 39,90) sii­nä mis­sä Pola­rin perus­mal­li mak­saa yli kak­si ker­taa sen. #

 
« Olisiko minusta yhdysvaltalaiseksi?
•)) 36 kommenttia postaukselle Avia Training -sykemittari. ↩
  1. #8984. Lauantai, 1. heinäkuuta 2006 klo 23.09.28, kirjoittanut V..
    V.

    Miten tuo mit­ta­ri las­kee tuon sun kalo­ri kulu­tuk­sen? Olet­ko ker­to­nut sil­le pai­no­si tms. tietoja?

    Olen itek­kin miet­ti­nyt hie­man tol­las­ta mit­ta­ria, mut­ta ottaa val­miik­si kupo­liin, että tod.näk. sil­tä jäi­si “hin­ta hauk­ku­mat­ta”, kun se innos­tuk­sen laan­nut­tua jäi­si pii­ron­kiin hapet­tu­maan. Ne Pola­rin veh­keet on nimit­täin aina­kin minun­kal­tai­sen köy­hi­myk­sen mie­les­tä kalliita.

    Mikä sinul­la on syke kun istuk­sit pai­koil­la­si? Se on ainoa syke, jon­ka tie­dän itses­tä­ni, kun sen aina lää­kä­ris­sä veren­pai­net­ta mita­tes­sa näkee ja kuu­lee. 50 on sit­ten ilmei­ses­ti aika huo­no, kos­ka­pa olen rapa­kun­toi­nen raak­ki ja sitä se mul­la mel­ko­lail­la aina näyttää.

  2. #8985. Sunnuntai, 2. heinäkuuta 2006 klo 0.14.57, kirjoittanut Jani.
    Jani

    Joo, siis sii­hen syö­te­tään suku­puo­li, ikä ja pai­no ja nii­den avul­la se nii­tä räk­näi­lee. Samat tie­dot kuin tuon­ne kalo­ri­las­ku­riin­kin, pait­si pituut­ta tähän ei laitettu.

    Syke oli mul­la täs­sä pai­kal­laan istuk­sies­sa 78-82 ennen lenk­kiä, len­kin jäl­keen se oli 90:n kiep­peil­lä. Mie­len­kiin­tois­ta näh­dä huo­men­na että mis­sä se pysyy aamu­len­kin jäl­keen kun väit­tä­vät, että ennen aamu­pa­laa teh­ty­nä se lenk­ki pitää syk­keen vie­lä tun­nin ajan niin kor­keal­la että ras­va palaa.

    Aina­kin minä olen vie­lä nyt täs­tä innois­sa­ni kuin pie­ni ora­va, oli­si teh­nyt nimit­täin mie­li men­nä kol­man­nen ker­ran len­kil­le täl­le päi­väl­le vie­lä (tuon osto­reis­sun ja koke­ki­lu­len­kin lisäk­si siis). Mut­ta piti hil­li­tä itse­ni kun muu­toin­kin oli jo työn taka­na saa­da tar­peek­si kalo­rei­ta napaan.

  3. #8986. Sunnuntai, 2. heinäkuuta 2006 klo 12.31.03, kirjoittanut V..
    V.

    Tos­sa aamu­pa­la hom­mas­sa voi tiet­ty olla perää, vaik­ka kuu­los­taa aika usko­mat­to­mal­ta. Kun pyö­räi­len töi­hin tun­tuu usein sil­tä, että se ensim­mäi­nen tun­ti töis­sä olis kaik­kein par­hain, kun veri joten­sak­kin tun­tuu vie­lä kier­tä­vän. Ilta­päi­väs­tä­hän tuo moko­ma ei aina­kaan enää pääs­sä tun­nu kier­tä­vän, että jos tuo vil­kas­tus teho oli­si kalo­ri­pa­lon takana.

    Eikä alkuin­nos­tuk­sis­saan tapah­tu­vas­ta yli­ku­lu­tuk­ses­ta kan­na­ta var­maan huo­les­tua: pie­nen ora­van innos­tus­ta ei var­maan kuu­kausi­tol­kul­la kes­tä. Eikä käve­lyl­lä var­maan voi yli­kun­toa­kaan saa­da aikai­sek­si. Ulos vaan viu­hu­maan sii­tä, jos tup­su­kor­vais­ta puol­ta­si polt­te­lee. Kivat kelit­hän tuol­la aina­kin näkyy ole­van ulko­na. Aina­kin meil­lä. Sade­mit­ta­ri ei ole väräh­tä­nyt­kään yli kol­meen viikkoon.

    Pahus - pitäis­kö­hän lait­tau­tua K-Mar­ket­tiin ostok­sil­le. Mikä tuos­sa lait­tees­sa oli takuu - nor­maa­lit paris­tot sii­hen var­maan menee? LR44?

  4. #8987. Sunnuntai, 2. heinäkuuta 2006 klo 13.53.33, kirjoittanut Jani.
    Jani

    Kak­sin­ker­tai­nen LR44:ään ver­rat­tu­na, CR2032 näkyy ole­van lähe­tin­vyön sisäl­lä. Ran­ne­keo­sas­ta en osaa sanoa, sitä en toh­di men­nä avaa­maan vaik­ka ihan taval­li­sil­la pik­ku­ris­ti­pää­ruu­veil­la näkyy ole­van kiin­ni. Jätän sen paris­ton­vaih­don kel­lo­se­pän mur­heek­si sit­ten kun sen aika tulee.

  5. #8988. Sunnuntai, 2. heinäkuuta 2006 klo 13.53.59, kirjoittanut marginaali.
    marginaali

    […] « Avia Trai­ning -sykemittari […]

  6. #8989. Sunnuntai, 2. heinäkuuta 2006 klo 14.09.04, kirjoittanut Jani.
    Jani

    Ai niin, ja mis­tään takuus­ta tämän yhtey­des­sä ei ollut kui­tis­sa mitään, joten perus­o­le­tuk­set täl­lai­sen veh­keen kes­tä­vyy­des­tä ovat voimassa.

  7. #8990. Torstai, 6. heinäkuuta 2006 klo 22.33.26, kirjoittanut marginaali.
    marginaali

    […] En ole tei­ni-iän jäl­keen tykän­nyt pitää ran­ne­kel­loa, mut­ta syke­mit­ta­rin hom­mat­tua­ni olen tot­tu­nut sii­hen jo muu­ta­mas­sa päi­väs­sä ja otan sen nyky­ään mukaa­ni ja jätän kän­ny­kän kotiin. Syke­mit­ta­rin kel­lo näyt­tää kel­lon­ajan ja päi­vä­mää­rän. Muis­ta omi­nai­suuk­sis­ta voi lukea syke­mit­ta­rin han­kin­nas­ta ker­to­vas­ta merkinnästä. […]

  8. #8991. Lauantai, 11. elokuuta 2007 klo 19.59.52, kirjoittanut Tyde.
    Tyde

    Moik­ka!

    En tie­dä, vie­lä­kö sul­la on tää mit­ta­ri, mut­ta sul­la vois olla koke­mus­ta paris­to­jen lop­pu­mi­sen osal­ta, että miten mit­ta­ri oirei­lee. Ostet­tiin tänään saman­lai­nen mit­ta­ri, mut­ta sii­nä ei tun­nu tuo yhteys lähe­tin­vyön ja ran­nek­keen välil­lä toi­mi­van. Syke näkyy ainoas­taan, kun istuu soh­val­la pai­koil­laan ja pitää kät­tä vyön lähei­syy­des­sä, muu­toin pät­kii ja näyt­tää tosi satunnaisesti.

  9. #8992. Lauantai, 11. elokuuta 2007 klo 20.24.18, kirjoittanut Jani.
    Jani

    Kyl­lä minul­la vie­lä on tuo mit­ta­ri ja mel­kein päi­vit­täi­ses­sä käy­tös­sä­kin, mut­ta paris­to­ja ei ole kyl­lä tar­vin­nut ker­taa­kaan vie­lä vaih­taa. Sii­tä lähe­tin­vyös­tä läh­tee aina­kin minul­la sel­lai­nen vai­meah­ko pii­pit­tä­vä ääni aina sil­loin kun sen pukee pääl­le eli sil­loin kun sil­lä on jotain mitat­ta­vaa. Veik­kai­sin että se ääni sii­tä aina­kin lop­puu sit­ten kun pat­te­ri loppuu.

  10. #8993. Lauantai, 11. elokuuta 2007 klo 20.27.24, kirjoittanut Jani.
    Jani

    Niin, ja olet­han muis­ta­nut kas­tel­la sen vyön ne antu­ria­lu­eet siel­tä sisä­pin­nal­ta? Kui­va­na se ei muis­taak­se­ni kovin hyvin mittaile.

  11. #8994. Lauantai, 11. elokuuta 2007 klo 22.56.58, kirjoittanut Tyde.
    Tyde

    Juu, olen kas­tel­lut. Run­saam­min ja vähem­män run­saam­min ja sama ongel­ma tois­tuu. Lisäk­si tuo lähe­tin­vyö piip­paa välil­lä, vaik­kei ole edes kehos­sa kiin­ni, en tie­dä kuu­luu­ko sen teh­dä niin.

    Ongel­ma on myös se, että ilmei­ses­ti huo­nos­ta yhtey­des­tä joh­tuen mit­ta­ri näyt­tää aivan lii­an kor­kei­ta syk­kei­tä suu­rim­man osan ajas­ta. Välil­lä, kun sydä­men kuva välk­kyy tasai­ses­ti, syk­keet vai­kut­ta­vat ole­van ok, mut­ta sit­ten kun se alkaa pät­ki­mään tai pysäh­tyy koko­naan, mitä tekee siis pal­jon, niin lepo­sy­ke saat­taa hyvin­kin näyt­tää rei­lua 200, jopa liki 250. Joten tai­dan mars­sia huo­men­na city­mar­ket­tiin ja kysäis­tä, että oli­si­ko mah­dol­lis­ta tes­ta­ta tois­ta vas­taa­vaa tai sit­ten uusia paris­to­ja. Tänään ei enää löy­det­ty mis­tään, kun kau­pat ennät­ti­vät men­nä kiinni.

    Omi­nai­suuk­sia­han tuos­sa mit­ta­ris­sa on riit­tä­miin, pitäi­si enää se perus­asia saa­da näky­mään oikein. ;)

  12. #8995. Sunnuntai, 12. elokuuta 2007 klo 8.48.59, kirjoittanut Jani.
    Jani

    Joo, kyl­lä se vyö mul­la­kin piip­paa vähän heti kun sen ottaa vain käteen­sä pue­ak­seen sen yllen­sä eli se ilmei­ses­ti kuu­luu asiaan.

    Muis­te­len että mul­la­kin tuo oli­si pari ker­taa teh­nyt sen että se näyt­tää ihan älyt­tö­miä (siis nime­no­maan aivan lii­an suu­ria) luke­mia, mut­ta minul­la se on ollut aina tila­päis­tä ja kor­jau­tu­nut vähän vyön asen­toa kor­jaa­mal­la. Tuo, että se tekee sitä pal­jon, kuu­los­taa kyl­lä jol­tain häi­riöl­tä johon tosi­aan kan­nat­taa käy­dä CM:stä kysy­mäs­sä neu­vo­ja, tai toi­mi­vaa kap­pa­let­ta tilalle.

    Itse olen kyl­lä ollut tuo­hon hyvin tyy­ty­väi­nen, mut­ta se vaa­tii tosi­aan tie­tys­ti sen, että se toi­mii niin kuin sen pitääkin. :)

  13. #8996. Sunnuntai, 12. elokuuta 2007 klo 16.42.51, kirjoittanut Tyde.
    Tyde

    Vial­li­nen­han se yksi­lö sit­ten oli. Käy­tiin vaih­ta­mas­sa kau­pas­sa, kun sit­keäs­ti vain ole­vi­naan mit­ta­si puls­sia, vaik­ka oli ollut jo myyn­ti­pa­ke­tis­saan puo­li­kin tun­tia ja yli.

    Nyt tuo uusi on ihan eri peli ja toi­mii kuten pitää­kin. Vai­kut­taa siis hin­taan­sa näh­den hyväl­tä, nyt kun tosi­aan toi­mii­kin oikein. :D Mut­ta kii­tok­sia vin­keis­tä, var­maan ilman nii­tä vie­lä­kin ihme­tel­täi­siin ja emmit­täi­siin, että mitä tehdä.

  14. #8997. Sunnuntai, 12. elokuuta 2007 klo 16.45.06, kirjoittanut Jani.
    Jani

    Nou problem, hyvä kun ongel­ma ratkesi!

  15. #8998. Lauantai, 17. toukokuuta 2008 klo 17.46.11, kirjoittanut Anonyymi.
    Anonyymi

    ostin kans­sa avia trai­ning merk­ki­sen syke­mit­ta­rin ja se piip­paa joka ker­ta kun sydän lyö. en löy­tä­nyt ohjeis­ta neu­vo­ja miten tämän toi­min­non sai­si pois pääl­tä… ei jak­sai­si sitä kuunnella.

  16. #8999. Sunnuntai, 18. toukokuuta 2008 klo 10.33.21, kirjoittanut Jani.
    Jani

    Se vyön piip­paus ei ole minus­ta häi­rit­se­vä, mut­ta jos on kyse ran­nek­kees­ta niin sen ei pitäi­si pii­pa­ta jat­ku­vas­ti (pait­si jos on aset­ta­nut sykea­lu­een eikä pysy sillä).

  17. #9000. Sunnuntai, 18. toukokuuta 2008 klo 18.55.53, kirjoittanut Anonyymi.
    Anonyymi

    juu vyön piip­paus­ta tar­koi­tin. Eihän sitä esim. juos­tes­sa kuu­le, mut­ta aika luja ääni se kui­ten­kin on ja oli­si hyvä jos sen sai­si äänettömälle.

  18. #9001. Maanantai, 19. toukokuuta 2008 klo 12.59.20, kirjoittanut Jani.
    Jani

    Jep, sitä ei tie­tääk­se­ni sii­tä saa pois, jol­lei sit­ten pii­ri­le­vyä joten­kin hakkeroimalla.

  19. #9002. Lauantai, 9. elokuuta 2008 klo 1.33.00, kirjoittanut Arttu.
    Arttu

    Ostin avia syke­mit­ta­rin, vai tai­taa­pi kul­kea tuol­la ran­ne­tie­to­ko­ne-nimik­keel­lä. Muu­ten vai­kut­taa kai­kin puo­lin lupaavalta…mutta en saa pei­ja­kas­ta pääl­le lai­sin­kaan :) olen yrit­tä­nyt näpy­tel­lä kaik­kia nap­pu­loi­ta ja lukea ohje­kir­jas­ta neu­vo­ja, mut­ta eipä vain läh­de käyn­tiin. Lie­nee­kö siis kel­los­sa vika vai pat­te­rit lop­pu. Ohjeis­sa ei mai­nit­tu mitään sii­tä, että miten toi­mia ensim­mäi­sel­lä ker­ral­la kun kel­lon käteen saa. Ihmeellistä…vai lie­kö maa­lais­jun­tin tyhmyyttä :)

  20. #9003. Lauantai, 9. elokuuta 2008 klo 13.42.23, kirjoittanut Jani.
    Jani

    Oma­ni han­kin­nas­ta on sen ver­ran kau­an, etten ihan var­mak­si pys­ty tätä väit­tä­mään, mut­ta sem­moi­nen muis­ti­ku­va minul­la on, ettei tuos­sa sen kum­mem­pia aloi­tus­toi­men­pi­tei­tä tar­vit­tu kuin että lähe­tin­vyön paris­to piti muis­taak­se­ni pan­na pai­koil­leen. Eli jos se on ihan myk­kä (näy­töl­lä ei näy mitään) niin olet­tai­sin että pat­te­rit on sit­ten sii­tä ran­nek­kees­ta pääs­seet lop­pu­maan, jol­lei ihan jos­tain val­mis­tus­vias­ta ole kyse. Olet­taen tie­tys­ti, että kyse on saman­mal­li­ses­ta veh­kees­tä kuin mikä minul­la on; voi tie­tys­ti olla niin­kin, että sitä mal­lia on vähän täs­sä vuo­sien aikaan muu­tet­tu. Mut­ta sii­nä­kin tapauk­ses­sa luu­li­sin kyl­lä, että ohje­kir­jas­sa oli­si sel­keäs­ti sanot­tu että mitä pitää teh­dä sen käyn­tiin saamiseksi.

    Jos ostit oma­si City­mar­ke­tis­ta (kuten minä) tai jos­tain muus­ta Kes­kon liik­kees­tä niin suo­sit­te­len nii­den asia­kas­pal­ve­lun puo­leen kään­ty­mis­tä. Ne ovat siel­lä yleen­sä hyvin avu­liai­ta ja jos lai­te on vial­li­nen, se vaih­de­taan pian toi­mi­vaan (kuten tuos­sa ylem­pä­nä, Tyden tapauksessa).

  21. #9004. Sunnuntai, 16. marraskuuta 2008 klo 10.16.20, kirjoittanut Tomppa.
    Tomppa

    Ostin tol­la­sen saman merk­ki­sen syke­mit­ta­rin mut täs­sä oli pake­tin mukaan pari toi­min­toa enem­män ku tuos­sa mikä sinul­la Jani, ja eri väri­nen, muu­ten sama. Mut­ta ihmet­te­lin täs­sä sitä kun täl­lä pitäs pys­tyä otta­maan muka­mas väliai­ko­ja­kin ohjeen mukaan. Ohjees­sa sanot­tu että välia­jan saa sii­tä napis­ta mis­tä ajan­ot­to läh­tee käyn­tiin (täs­sä mal­lis­sa oikean­puo­lei­nen ylem­pi nap­pi, napin koh­dal­la lukee­kin Start/Split=aloitus/väliaika) mut­ta se pysäyt­tää koko kel­lon, sit­ten on että sii­tä oikean puo­lei­ses­ta alem­mas­ta napis­ta pitäs pysäh­tyä tuon kel­lon koko­naan, mut­ta näin ei käy, vaan sii­tä sela­taan nii­tä suo­ri­tuk­sen aika­na mitat­ta­via arvo­ja, kalo­rin kulu­tus, in zone, maxi­mi­sy­ke kel­lon aika jne. Onko saman­lai­sia epä­koh­tia sii­nä vai onko just mul­le sat­tu­nu sem­mo­nen mit­ta­ri jos­sa on joku valmistus/ohjelmointi vir­he kun ei toi­mi tuo ajan­ot­to ihan ohjeen ker­to­mal­la taval­la? Vai olen­ko vain tyh­mä ja en ymmär­rä tuo­ta ohjetta.

  22. #9005. Sunnuntai, 16. marraskuuta 2008 klo 10.37.53, kirjoittanut Jani.
    Jani

    Minun ran­nek­kees­sa­ni se toi­mii kyl­lä juu­ri tuol­la taval­la kuin tuos­sa mai­nit­se­mas­sa­si ohjees­sa, eli että se ylä­oi­kea antaa välia­jan, ala­oi­kea pysäyt­tää ajan­o­ton. Meneil­lään ole­van mit­tauk­sen arvo­ja ei muis­taak­se­ni (syke­mit­ta­ri­ni on koto­na, minä en, joten en voi tar­kis­taa tätä) pys­ty selaa­maan, vaan ne näy­te­tään välia­jan pysäyt­tä­mi­seen saak­ka mita­tuis­ta arvois­ta sii­nä väliai­ka­näy­tös­sä samal­la taval­la kuin mit­tauk­sen pää­tyt­tyä, sil­lä taval­la auto­maat­ti­ses­ti vaihtuen.

    Oli­si­ko­han niin, että niil­lä on jää­nyt tuo ohje ja ran­nek­keen teks­tit päi­vit­tä­mät­tä ohjel­man­päi­vi­tyk­sen yhtey­des­sä? Tosin sii­nä tapauk­ses­sa kuu­los­tai­si sil­tä että uusi ohjel­ma on uusien omi­nai­suuk­sien lisäk­si pudot­ta­nut aina­kin yhden van­han (se väliai­ka) koko­naan pois. Ilmei­ses­ti sinun ran­nek­kees­sa­si se ala­oi­keal­la napil­la selat­taes­sa näy­tet­ty aika ei kui­ten­kaan ole väliai­ka vaan se jat­ku­vas­ti pyö­ri­vä aika?

  23. #9006. Sunnuntai, 16. marraskuuta 2008 klo 18.04.35, kirjoittanut Anonyymi.
    Anonyymi

    Joo, ei ole väliai­ka vaan nor­maa­li kel­lon­ai­ka. Mul­la täs­sä ei edes auto­maat­ti­ses­ti selau­du nämä tie­dot vaan aina pitää pai­naa tuo­ta ala­oi­kee­ta kun halu­aa tar­kas­tel­la seu­raa­vaa tie­toa ja ne menee seu­raa­vas­sa jär­jes­tyk­ses­sä: Ajan­ot­to ja syke -> syke ja syke % mak­si­mis­ta -> syke ja kalo­rit -> syke ja InZo­ne -> syke ja InZo­ne High -> syke ja InZo­ne Low -> Ajan­ot­to ja syke, eli läh­tee kier­ros alus­ta. Mikä­hän ongel­ma lie sat­tu­nu suun­ni­tel­les­sa ja kasa­tes­sa tätä mit­ta­ria. En tie­dä pitäis­kö tuos­ta nyt käy­dä valit­ta­mas­sa ja vaa­ti­mas­sa uut­ta mit­ta­ria ja onko sit­ten niin että se on kai­kis­sa samal­la taval­la vai onko minul­le just sat­tu­nu joku maa­nan­tai päi­vän tuo­tos. Siks otin tämän hie­man “edis­ty­neem­män” mal­lin kun tämä näyt­tää mak­si­mi syk­keen ja sit­ten täs­sä oli vie­lä lisäks joku väli/kierrosajan % suh­de tai joku vas­taa­va toi­min­to, mut­ta eihän täs­sä sitä­kään voi olla kun ei täl­lä saa väliai­ko­ja­kaan mitat­tua. Eli vai­kut­tais sil­tä että tämä on alkeel­li­sem­pi mit­ta­ri mitä se sinun kun täl­lä ei voi nii­tä­kää väliai­ko­ja mita­ta. Aika outo juttu..

  24. #9007. Sunnuntai, 16. marraskuuta 2008 klo 18.05.29, kirjoittanut Tomppa.
    Tomppa

    oho, nimi­merk­ki unoh­tu edel­li­ses­tä, eli tuo on minun kirjottama.

  25. #9008. Maanantai, 17. marraskuuta 2008 klo 8.40.56, kirjoittanut Jani.
    Jani

    Jep, kyl­lä mie­les­tä­ni sii­nä tapauk­ses­sa, että tuo­te ei vas­taa sitä mitä sen omi­nai­suuk­sis­ta on annet­tu ymmär­tää, ei palaut­ta­mi­sen kans­sa pitäi­si olla ongel­mia. Ja sil­tä­hän tuo nyt kuu­los­taa. Aina­kin se siel­lä myy­mä­läs­sä var­mas­ti vii­meis­tään sel­vi­ää sit­ten että onko sii­nä tosi­aan jotain vikaa, vai onko se tar­koi­tet­tu­kin noin kum­mal­li­ses­ti toimivaksi.

  26. #9009. Tiistai, 18. marraskuuta 2008 klo 18.43.08, kirjoittanut Tomppa.
    Tomppa

    Kävin vaih­ta­mas­sa mit­ta­rin uuteen ja saman­lai­nen oli kuin edel­li­nen­kin eli väliai­ka omi­nai­suus puut­tui. Ava­sin pake­tin autos­sa ja vein saman tien taka­si ja otin tol­la­sen saman­lai­sen mikä sul­la. Tuo näyt­täs ole­van toi­mi­va ja ihan rii­tä­vät omi­nai­suu­det. Avial­la on sat­tu­nu kyl­lä aika­moi­nen köm­mäh­dys tuo­ta ohjet­ta ja paket­tia laa­ties­sa kun ker­ro­taan ole­mat­to­mia omi­nai­suuk­sia, mel­kos­ta kuse­tus­ta. Liek­kö tulos­sa uusi mal­li vai mikä lie­nee kun nyt on tar­jouk­ses­sa nuo mit­ta­rit 19.90€.

    Täy­tyy muu­ten antaa kii­tos täs­tä sivus­ta. Oli muka­va löy­tää täm­mö­nen sivu jos­sa ker­ro­taan hie­man tuon mit­ta­rin omi­nai­suuk­sis­ta, toi­min­nas­ta, käyt­tä­jien koke­muk­sis­ta ja ongel­mis­ta. Ei tar­vin­nu ns. ostaa sikaa säkis­sä, vaik­ka lan­ke­sin­kii tuo­hon ole­vi­naan “parem­paan” ver­sioon joka osot­tau­tui­kin huo­nom­mak­si. Täm­mö­siä sivus­to­ja kai­va­taan lisää lait­tees­ta kuin laitteesta!

  27. #9010. Tiistai, 18. marraskuuta 2008 klo 18.51.23, kirjoittanut Jani.
    Jani

    Kii­tos kiit­tä­mäs­tä. Ver­tais­ko­ke­muk­sia tar­jo­tak­se­ni­han minä kir­joit­te­len, ja kal­tais­te­si kom­men­taat­to­rei­den anti on näi­den jut­tu­jen lisä­nä tie­tys­ti ihan yhtä arvo­kas­ta tie­toa sel­lai­sek­si. Hyvä kun sait lopul­ta toi­mi­van pelin.

  28. #9011. Torstai, 12. maaliskuuta 2009 klo 12.24.17, kirjoittanut Jani.
    Jani

    Syke­mit­ta­rin rem­mi katkesi…

    Kah­den ja puo­len vuo­den käy­tön jäl­keen syke­mit­ta­ri­ni muo­vi­seos­rem­mi antoi perik­si. Paik­ka­sin sitä jo aiem­min jee­sus­tei­pil­lä, mut­ta nyt se sit­ten kat­ke­si lopul­li­ses­ti eikä pysy pel­kän tei­pin varas­sa enää kasassa.

    .…..

  29. #9012. Torstai, 12. maaliskuuta 2009 klo 12.25.27, kirjoittanut Jani.
    Jani

    Syke­mit­ta­rin rem­mi kes­ti kak­si vuot­ta.

  30. #9013. Torstai, 12. maaliskuuta 2009 klo 22.17.43, kirjoittanut Kulutusjuhla.
    Kulutusjuhla

    […] rem­min ennen­ai­kai­nen hajoa­mi­nen har­mit­taa Jania: “Kah­den ja puo­len vuo­den käy­tön jäl­keen syke­mit­ta­ri­ni muo­vi­seos­rem­mi antoi perik­si. Muo­toi­lun takia se rasit­tui käteen sidot­taes­sa aina samasta […]

  31. #9014. Tiistai, 14. huhtikuuta 2009 klo 20.45.59, kirjoittanut karisma.
    karisma

    Heis­san! Minä­kin ostin tänään ko.sykemittarin Cit­ta­ris­ta ja olen nyt jo hie­man hämil­lä­ni mm. sen suh­teen, että saa­ko ko. kapi­net­ta sul­jet­tua mitenkään?

  32. #9015. Keskiviikko, 15. huhtikuuta 2009 klo 9.01.29, kirjoittanut Jani.
    Jani

    En ole ihan var­ma ymmär­rän­kö, mitä tar­koi­tat sul­ke­mi­sel­la. Ran­nek­kees­ta ei saa vir­taa koko­naan pois, mut­ta niin­hän se on kai­kis­sa rannekelloissa.

  33. #9016. Sunnuntai, 30. elokuuta 2009 klo 9.38.09, kirjoittanut Ulapalla.
    Ulapalla

    Ostin eilen Cit­ta­ris­ta Avian mit­ta­rin. Molem­mat pat­te­rit oli­vat pai­kal­laan ja lop­pu kun pake­tin ava­sin. Sain teh­dä toi­sen len­kin kaup­paan pat­te­rei­ta hakemaan.
    Ihme­tys­tä tuot­taa lähin­nä ase­tuk­sis­sa ole­va “set level” jon­ka voi sää­tää 1-3:seen. Ykkös­ta­sol­la tavoi­te­sy­kea­lue on ihan nau­ret­ta­van alhai­nen (saa­vu­te­taan mel­kein jo sei­so­mal­la), ja kol­mos­ta­sol­la mak­si­mi­sy­ke on noin 185. Minul­le syke­mit­ta­ri on ihan uusi jut­tu joten olen tur­haan yrit­tä­nyt netis­tä löy­tää seli­tys­tä sii­tä että mis­sä men­nään. Onko se niin että jos on ihan rapa­kun­to niin pitää aloit­taa kol­mos­ta­sol­ta ja ede­tä sii­tä? Vai onko nämä tasot esim. tiet­ty pro­sent­ti­mää­rä mak­si­mi­syk­kees­tä? Jos nyt joku taju­aa mitä yri­tän täs­sä sel­vit­tää niin oli­sin kii­tol­li­nen vas­tauk­ses­ta. Minä en ole ihan tätä tavoi­te­sy­ke ajat­te­lua ihan sisäis­tä­nyt. Netis­tä löy­tyy eri sivuil­ta aina eri kaa­vat ja ne näyt­täi­si­vät poik­kea­van mit­ta­rin vastaavista.

  34. #9017. Sunnuntai, 30. elokuuta 2009 klo 10.06.31, kirjoittanut Jani.
    Jani

    Mit­ta­ri­si mal­li tai­taa poi­ke­ta tuos­ta mitä se minul­la oli, sil­lä minun lait­tees­sa­ni sykea­lu­een rajat sai mää­rä­tä itse. Tosin voi olla että sinun lait­tees­sa­si voi mää­rä­tä kol­met eri ase­tuk­set, ja nii­den välil­lä voi nopeas­ti vaih­del­la valit­se­mal­la sopi­van tason.

    Tavoi­te­sy­kea­lue riip­puu har­joi­tuk­sen tavoit­teis­ta, eli sii­tä onko tar­koi­tuk­se­na esi­mer­kik­si mak­si­moi­da ras­van­polt­to vai vaik­ka­pa paran­taa kestävyyttä.

  35. #9018. Maanantai, 31. elokuuta 2009 klo 13.14.59, kirjoittanut Ulapalla.
    Ulapalla

    Tes­ta­sin eilen mit­ta­ria. Hyvin näyt­tää toimivan.

    Saan kyl­lä liik­kua eta­na­vauh­tia jot­ta pysyi­sin tavoi­te­sy­kea­lu­eel­la. Suu­rin vika­ni kun­toi­les­sa onkin aina ollut lii­al­li­nen toti­suus, en oikein osaa liik­kua mal­til­la. Reip­paan käve­lyn aika­na syke nousi 139, pyö­räil­les­sä 145 ja höl­kä­tes­sä jopa mak­si­mi­syk­kee­seen 195. En edes uskal­ta­nut kokeil­la juoksua.

  36. #9019. Maanantai, 31. elokuuta 2009 klo 13.33.05, kirjoittanut Jani.
    Jani

    Minun täy­sin ammat­ti­tai­do­ton mie­li­pi­tee­ni on, että on parem­pi kuu­los­tel­la sitä mil­tä se lii­ke tun­tuu kuin tui­jo­tel­la mit­ta­riin. Jos mit­ta­rin mukaan se, mikä itses­tä tun­tuu hyväl­tä, onkin revit­te­lyä, niin sen kun revit­te­lee vaan. En usko että nor­maa­li suht’ ter­ve ihmi­nen voi esim. juos­ta itse­ään hen­gil­tä vapaa­eh­toi­ses­sa liikunnassa.

    Tie­tys­ti sit­ten, jos tosi­aan tavoit­tee­na on vaik­ka­pa tuo ras­van­polt­to, voi olla, että jou­tuu pik­kui­sen hil­lit­se­mään nii­tä meno­ha­lu­ja pysyäk­seen sii­nä tut­ki­mus­ten mukaan opti­maa­li­sel­la alu­eel­la. Mut­ta sekin on opti­mi vain sii­nä mie­les­sä, että kulu­te­tus­ta ener­gias­ta sil­loin tulee mah­dol­li­sim­man suu­ren osan otta­neek­si ras­vas­ta. Jos kulu­te­tun ener­gian koko­nais­mää­rä on tar­peek­si iso niin sitä ras­vaa tulee polt­ta­neek­si abso­luut­ti­ses­ti enem­män, vaik­ka sitä suh­teel­li­ses­ti oli­si­kin tul­lut käyt­tä­neek­si vähem­män kuin mitä ras­van­polt­toa­lu­eel­la hii­vis­kel­len käyttää.

Tämän postauksen kommentointi on suljettu.

  • kesäkuu 2012
  • toukokuu 2012
  • huhtikuu 2012
  • maaliskuu 2012
  • helmikuu 2012
  • tammikuu 2012
  • joulukuu 2011
  • marraskuu 2011
  • lokakuu 2011
  • syyskuu 2011
  • elokuu 2011
  • heinäkuu 2011
  • kesäkuu 2011
  • toukokuu 2011
  • huhtikuu 2011
  • maaliskuu 2011
  • helmikuu 2011
  • tammikuu 2011
  • joulukuu 2010
  • marraskuu 2010
  • lokakuu 2010
  • syyskuu 2010
  • elokuu 2010
  • heinäkuu 2010
  • kesäkuu 2010
  • toukokuu 2010
  • huhtikuu 2010
  • maaliskuu 2010
  • helmikuu 2010
  • tammikuu 2010
  • joulukuu 2009
  • marraskuu 2009
  • lokakuu 2009
  • syyskuu 2009
  • elokuu 2009
  • heinäkuu 2009
  • kesäkuu 2009
  • toukokuu 2009
  • huhtikuu 2009
  • maaliskuu 2009
  • helmikuu 2009
  • tammikuu 2009
  • joulukuu 2008
  • marraskuu 2008
  • lokakuu 2008
  • syyskuu 2008
  • elokuu 2008
  • heinäkuu 2008
  • kesäkuu 2008
  • toukokuu 2008
  • huhtikuu 2008
  • maaliskuu 2008
  • helmikuu 2008
  • tammikuu 2008
  • joulukuu 2007
  • marraskuu 2007
  • lokakuu 2007
  • syyskuu 2007
  • elokuu 2007
  • heinäkuu 2007
  • kesäkuu 2007
  • toukokuu 2007
  • huhtikuu 2007
  • maaliskuu 2007
  • helmikuu 2007
  • tammikuu 2007
  • joulukuu 2006
  • marraskuu 2006
  • lokakuu 2006
  • syyskuu 2006
  • elokuu 2006
  • heinäkuu 2006
  • kesäkuu 2006
  • toukokuu 2006
  • huhtikuu 2006
  • maaliskuu 2006
  • helmikuu 2006
  • tammikuu 2006
  • joulukuu 2005
  • marraskuu 2005
  • lokakuu 2005
  • syyskuu 2005
  • elokuu 2005
  • heinäkuu 2005
  • kesäkuu 2005
  • toukokuu 2005
  • huhtikuu 2005
  • maaliskuu 2005
  • helmikuu 2005
  • tammikuu 2005
  • joulukuu 2004
  • marraskuu 2004
  • lokakuu 2004
  • syyskuu 2004
  • elokuu 2004
  • heinäkuu 2004
  • kesäkuu 2004
  • toukokuu 2004
  • huhtikuu 2004
  • maaliskuu 2004
marginaalin HTML5-moottorina
WordPress 6.2.2 ja ubudu.
all rights reversed
tietosuojakäytäntö